środa, 6 lipca 2005

PLD/FreeBSD

W zasadzie to nie pamiętam od czego się zaczęło. Gdzieś w okolicach roku 2002, albo 2003, wylądował na pld-devel-pl@pld-linux.org mail z pomysłem zrobienia PLD na jądrze FreeBSD. Kto, i kiedy wysłał tego maila nie udało mi się odszukać, ale sam pomysł zapamietałem bo wydawał mi się oryginalny. Jakiś czas później, kiedy już miałem okazję przyjrzeć się pracującemu FreeBSD, zauważyłem że to bardzo przyjemny i wydajny system. Brakowało jednak narzędzia pozwalającego na sprawne i wygodne zarządzanie pakietami bez zbędnych nakładów pracy (czyli rpma i poldka)

Niewiele myśląc zainstalowałem na domowej maszynie FreeBSD (wtedy jeszcze 5.1), stworzyłem chroota na którym zamierzałem eksperymentować i... sportowałem rpma. Od tego czasu powoli, acz sukcesywnie rośnie liczba pakietów. Projekt dorobił się własnych builderów, repozytorium w subversion, distfiles, list dyskusyjnych i ftpa z pakietami.

Do produktu końcowego, czy nawet do czegoś co możnaby nazwać wersją beta, jeszcze długa droga, ale mimo że upłyneły już prawie dwa lata mój zapał nie stygnie, a projekt ciągle posuwa się do przodu. I oby tak dalej.

Brak komentarzy: